Klachtenfunctionaris
Wanneer u een klacht heeft, of u heeft aanmerkingen op gedragingen en/of uitlatingen die gedaan zijn door een medewerker van Set in of Set in Support, hopen we natuurlijk dat u dit kunt oplossen met de medewerker zelf. Te allen tijde verwachten we van een medewerker van Set in of Set in Support dat hij/zij oplossingsgericht meedenkt. Mocht dit om enige redenen niet mogelijk blijken, dan kunt u onderstaande raadplegen en inzetten. De klacht kan zowel betrekking hebben op eigen medewerkers alsook op gedragingen en/of uitlatingen die gedaan zijn door derden die in opdracht van Set in of Set in Support werkzaam zijn. Ook kan de klacht betrekking hebben op het proces van Set in of Set in Support. Een klacht kan zowel schriftelijk als mondeling kenbaar worden gemaakt. Melding van een klacht kan via e-mail (klacht@setin.nl), via het formulier onderaan deze pagina of door te bellen naar 058-2166551 en te vragen naar de klachtenfunctionaris.
Uw klacht bevat tenminste de naam en het adres van de indiener en een omschrijving van de klacht. Alleen dan kan de klacht opgepakt worden. Indien u hier niet aan heeft voldaan, zal Set in of Set in Support u vragen deze gegevens, binnen 10 dagen, alsnog te verstrekken. Binnen 2 weken na ontvangst ontvangt u een bevestiging van de ingediende klacht.
Zowel u als diegene op wie de klacht betrekking heeft wordt in de gelegenheid gesteld om gehoord te worden. In beide gevallen dient er van deze gelegenheid een schriftelijk verslag te worden opgemaakt. Dit verslag wordt zowel aan u als aan diegene waarop de klacht betrekking heeft toegezonden. De behandeling van de klacht geschiedt door een persoon die niet bij de gedragingen en/of uitlatingen waarop de klacht betrekking heeft betrokken is geweest. De klacht dient binnen een periode van 4 weken na indiening van de klacht te worden afgehandeld. Het is mogelijk om deze termijn met 4 weken te verlengen. De klager moet hierover dan wel worden geïnformeerd. U wordt schriftelijk en gemotiveerd in kennis gesteld van de bevindingen van het onderzoek naar de klacht evenals van de eventuele verdere maatregelen die naar aanleiding van de bevindingen ondernomen zijn of zullen worden.
Set in of Set in Support draagt zorg voor een registratie van het aantal bij haar ingediende klachten, de aard van de ingediende klachten, evenals de eventueel getroffen maatregelen.
De klacht wordt niet in behandeling genomen indien het een gedraging en/of uitlating betreft die langer dan een jaar voor indiening van de klacht heeft/hebben plaatsgevonden. Van het niet in behandeling nemen van de klacht wordt de klager binnen een termijn van 2 weken na ontvangst van de klacht schriftelijk in kennis gesteld.